Változó életviteli szokások, szórakoztató változatosság
Országhatártól és életkortól függetlenül napjainkban szinte egész Európában megfigyelhető tendencia,
hogy az emberek egyre több időt töltenek otthonukban, és egyre inkább itt élnek társasági életet. Az
otthon maradás a "kimozdulás" új formája. A társasági élet visszaköltözik a négy fal közé, és a
szűkebb baráti társaságok szerepe felértékelődik.
A társasági érintkezés legfontosabb színhelye a konyha lett. Nagyanyáink mindig is tudták, hogy a
konyha az otthon lelke, és manapság ez a helyiség újra a lakás központjává válik. Egyre gyakoribbak
az amerikai konyhás megoldások, ahol a konyha és a nappali egy légtérben kerül kialakításra.
A vendéglátók és vendégek közös igénye a baráti hangulatú együttlét; a házigazda nem hagyja magára
a társaságot, amíg a konyhai előkészületekkel foglalkozik.
A 2007-ben készült Electrolux Kitchen Theatre tanulmány¹ megmutatta, hogy az emberek több mint
fele a konyhát nem csak főzésre és étkezésre használja, hanem egyéb szabadidős tevékenység
színhelyeként is.
A tanulmány szerint az emberek többnyire büszkék a konyhájukra és nagy hangsúlyt fektetnek a
háztartási gépek kiválasztására. Nem véletlen tehát a konyha szerepének erősödése az otthoni
vendéglátásban. Európában az emberek kétharmada átlagosan havonta egyszer vendégeket fogad otthonában.
A felmérésből az is kiderül, hogy a házigazdák körülbelül egyharmada komolyan veszi a vendégek
szórakoztatását, és nagy hangsúlyt fektet a fogások elkészítésére is. A rosszul sikerült étel
elronthatja az est hangulatát. Éppen ezért a megfelelő konyhai eszközök beszerzése különösen
fontos az otthoni vendéglátást preferálók körében.
Hazánkban is érezhető az otthoni vendéglátás előtérbe kerülése, bár még nem annyira jellemző,
mint a megkérdezett országok lakói körében. A harmonikus konyha iránti igény azonban ettől
függetlenül jelen van sok ember, főleg a nők életében, hiszen az otthon töltött idő jelentős
része a konyhában telik el.
¹ - Az internetes tanulmány az Electrolux megbízásából készült 2007 februárjában, tizenegy
európai ország 11.000 interjúalanyának válaszai alapján.
Szöveg és képek: Electrolux
2007.05
Kapcsolódó cikkek
A készüléket forgalmazó cégek
Még több Electrolux termék
nyomtatható verzió - cikk küldése emailben
|